2014-12-21

det gör fortfarande sjukt ont.
 
om nu allting är som det ska, varför känns det då inget bra?
jag försöker klara vardagen så gott det går och än så länge är jag fast.
Jag känner mig avstängd från allt, från livet utanför dörren, från mitt eget liv.
Jag ser svart och vitt.
Vad hände med alla glada färger? rosa, rött, gult, grönt, blått?
nej, svartvitt är allt jag både känner och ser.
Ingenting är bra, ingenting är dåligt.
Ändå har jag så många känslor som skriker efter att få komma ut men jag får inte fram en enda.
 
Jag stod i duschen förut och började slå huvudet i väggen bara för att få känna något som inte gör ont i själen.
Stod där och hoppades på att när jag gick ur duschen skulle någon plinga på dörren,
hoppades på att någon skulle skicka ett sms eller ringa.
Men ingen plingade på dörren och ingen hade skickat ett sms eller ringt mig.
 
Jag vaknar på morgonen och tror att det som hänt i huvudet under natten är sant.
Det gör det ännu värre under dagen.
Att inget av det jag drömt var det minsta sant.
 
Var ser jag mig om 5 år?
Inte där jag är nu iaf.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: