BIVERKNINGAR

"Ångest romantiseras alltför ofta. Vansinnet förskönas. En vacker ung kvinna som är galen fascinerar. Men verkigheten är annorlunda. Det finns inget vackert i dessa otaliga situationer då jag genomborras av min ångest, då jag ligger och skakar i mina egna spyor. Det finns inget vackert över hysteriska gråtattacker, kvävningskänslor, panik som stirrar fram ur ögonen, och vare sig det är en vacker kvinna eller ej så finns det inget vackert över hennes ångestskrik, hennes rakbladsvassa tjut som kommer från en svart avgrund.
Abstinens eller inåtvändhet är inte roligt.
Medicinernas biverkningar är allt annat än vackra: diarré, muntorrhet, kraftlöshet, yrsel, illamående, sömnsvårigheter, hudutslag, sexuella störningar, urineringsbesvär, huvudvärk, astma, svimningskönslor, koncentrationssvårigheter, muskelstelhet och rörelserubbningar, förstoppning, matsmältningsrubbningar, magsmärtor, nästäppa, dimsyn, ofrivilliga rörelser, förvirring, minnesrubbningar, mardrömmar, dubbelseende och så vidare.
Man känner sig absolut inte vacker när man kämpar mot sin sjukdom. 
Man känner sig bara totalt tömd på energi. Eller fylld av en kokande kraft som slår ut precis allt annat.
Jag är en mental naturkatastrof."
 
/b.p
 
Det här är några av Zolofts biverkningar: sömnstörningar, illamående, mani, överaktivitet, förvirring, hallucinationer, psykos, förvärrad depression.


Kommentarer
Postat av: Niffe

Berny alltså, måste läsa Vingklippt Ängel igen!

Svar: Ja! Älskar hennes böcker, hennes texter berör verkligen.
Bella

2015-01-28 @ 14:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: