TANKAR

Hur hittar man sin motivation?
 
Jag går runt här hemma och känner att jag snart blir galen om jag inte får göra något.
Men när jag väl får något att göra, så har jag ingen som helst ork.
Jag har tappat lusten till precis allt som jag egentligen tycker är roligt.
 
Jag har tappat matlusten så jag vräker istället i mig hela kakpaket, 5 chokladkakor och en hel kladdkaka.
Jag känner att jag börjar må illa av både doften och smaken men kan ändå inte låta bli när jag ska gå och handla.
Så hur hittar jag motivationen till att sluta förstöra min kropp?
Jag tror första steget är taget när jag precis slängde en halv kladdkaka, en chokladkaka och två hela kakpaket.
Oekonomisk much?
 
Mina vänner ser det inte,
men jag känner det och ser det varje dag.
Oavsett om jag står och tittar i spegeln eller ligger i sängen.
 
Mitt självförtroende har aldrig varit bra,
och jag har alltid varit ett godis/kakfreak.
Men jag måste sluta nu.
Jag kommer aldrig må bra psykiskt om jag inte slutar att förstöra mig fyiskt.
 
Så tillbaka till frågan.
Hur hittar jag min motivation till att vilja röra på mig igen?
Jag har alla svar framför mig:
Du vill gå ner i vikt och få ett bättre självförtroende.
Ändå säger min hjärna (mage?) till mig att den vill ha mer socker och mindre motion.
 
Jag behöver någon sorts vägledning till ett bättre och sundare liv där jag slutar trycka ner mig själv,
genom att äta fel saker.
Men frågan återstår:

Var är min motivation?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Motivation kan vara att bli pushad av någon annan till att göra det. Tycker att du ska leta fram lite gång/löpkläder och sen gå ut på en runda med din granne sen när han slutar jobba :)

Svar: Men det är ju så halt!!
Bella

2015-01-13 @ 11:25:07
Postat av: Anonym

Bara bestäm dig för att sluta. Försök att hitta anledning till varför sugen sätter in, gå ut på en promenad istället eller vad som helst. Om du vet att det inte gör dig lycklig ändå, ta bort det. Vilket som är du hur fin som helst och när jag kommer hem från staterna ska vi dricka vin, har jag bestämt ❤️ / L

Svar: Go du är!Vin låter toppen KRAM ♥
Bella

2015-01-19 @ 01:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: